piątek, 19 lutego 2016

Filmowe wyzwanie 2016!

Witajcie, kochani!:)

Jak już zapewne wiecie planuję po maturach recenzowanie wszystkich filmów fabularnych Marvela:). Trochę czasu jeszcze jest, a w między czasie do kin trafiają coraz to nowsze produkcje MCU jak teraz chociażby ''Deadpool'', którego mam nadzieję, będę miała okazję obejrzeć w przyszłym tygodniu. (Nawiasem mówiąc, ktoś się wybiera?:)).

Chciałabym więc wam pokrótce przedstawić na co planuję się wybrać do kina, co chcę w tym roku obejrzeć i ile czeka mnie dodatkowo filmów do zrecenzowania;].


Deadpool

Obecnie w kinach. Film opowiada o byłym komandosie, który choruje na poważnego raka z przerzutami. W tym celu poddaje się pewnemu eksperymentowi, który sprawia, że staje się niezniszczalny. Nowotwór zniknął, jego organizm sam się regeneruje. Kłopot w tym, że ma niezwykle ohydnie wyglądająca skórę ( coś o tym wiem! ), a fakt faktem jest, że jego Ukochana jest teraz w niebezpieczeństwie. Deadpool ( Ryan Reynolds ) postanawia zemścić się na tych, którzy omal zniszczyli mu życie, musi ocalić Jedyną, a przy okazji...świetnie się przy tym bawić!

Co ciekawsze w tym filmie pojawi się wątek związany z X-menami, pojawi się np. Colossus. Po drugie, Deadpool nie jest typowym superbohaterem typu Kapitan Ameryka czy Iron Man. Jest trochę tak jak z Wolverinem, ciężko powiedzieć o nim jako o herosie czy o antybohaterze. Jego czarny humor, nietypowe zachowanie, trochę seksistowskie i metody walki poddają trochę wątpliwościom jego ''bohaterskość''. Po trzecie, i to przede wszystkim, właśnie ta nietypowość tego bohatera (?) jest największym magnesem, który ciągnie mnie do kina. Nie zapominam także o muzyce, z którą się zaznajomiłam już wcześniej, jest niezwykle intrygująca, bo łączy w sobie elementy także muzyki z lat.80, a także...no przepraszam, Marvel!!! Tutaj nie muszę przytaczać żadnych argumentów!^^


Kapitan Ameryka ; Wojna bohaterów

Wielu fanów MCU ma zarzuty do tego polskiego tłumaczenia tytułu ''Civil War''. Mnie to właściwie obojętne...no ale przejdę do rzeczy. Po wydarzeniach z Ultronem rząd postanawia, by poddać herosów rejestracji, czyli ujawnienia tożsamości. To oznacza większy nadzór i nacisk przez organy władzy. Część, w tym Iron Man, Black Widow, Vision, War Machine czy Black Panther ( po raz pierwszy pokazany ), no i Spider-man ( czekam wciąż na zwiastun! ) jest za wprowadzeniem nowej ustawy. Część, w tym właśnie Kapitan Ameryka, Hawkeye, Falcon, Ant-man, Scarlet Witch czy Winter Soldier nie bardzo jest za tym pomysłem. Dochodzi między nimi do, nazwijmy to łagodnie, ''sprzeczki''.

Nie mogę się doczekać zobaczenia Crossbones'a, który pojawił się w sumie w ''Kapitanie Ameryka ; Zimowy Żołnierz'' jako agent Rumlow. Teraz ujrzę go w tym niesamowitym kostiumie w czaszce<3. Poza tym...czuję lekką ekscytację i smutek zarazem, bo zawsze lubiłam i Iron Mana, i Kapitana, teraz pojawia się pytanie ''Po czyjej jesteś stronie?''. A ja, cholibka...nie wiem...i na razie zostaję neutralna w tej kwestii...dlatego też już czekam na maj!<3


X-men; Apocalypse

Wydarzenia dzieją się za czasów, gdy profesor Xavier jeszcze ma włosy, a Magneto już zdążył się pokłócić z Charlsem ( w skrócie )...nagle pojawia się Apocalypse, najstarszy i najpotężniejszy mutant na Ziemi, który zapragnie, jak to złoczyńcy zwykle, zniszczyć nasz świat. X-meni muszą wziąć się w garść i ocalić planetę.

Podoba mi się, że pojawi się Quicksilver, Jean Grey ( nie jako Phoenix ) oraz Nightcrawler. Takie jakby rozwinięcie postaci, pokazanie ich młodszych wersji. To jest niezwykle intrygujące...no i jakby takie też nawiązanie do Biblii. Pokazani zostaną Czterej Jeźdźcy Apokalipsy, którymi będą Storm, Psylocke, bodajże Angel ( o ile tak nazywa się mutant z ogromnymi skrzydłami... ) oraz Magneto! Ja już czekam!


Gambit (*)

Nie wiadomo jeszcze o czym dokładnie będzie opowiadał ten film. Przynajmniej ja jeszcze nie wiem, aczkolwiek wiem, że grać go będzie Channing Tatum. Szczerze mówiąc, nie przepadam za tym panem, ale MCU rzadko myli się w doborze aktorów. Z reguły wybory padają trafne, więc poczekam i wtedy po filmie wyrażę szczegółowszą opinię odnośnie postaci odegranej przez Tatuma;].

Gambit także powiązany jest z X-menami. Jego moc jest niezwykle potężna. Potrafi pokryć materię nieożywioną energią kinetyczną, która eksploduje. Ponadto jest niezwykle szybki, zwinny i ciężko go trafić...już mi się podoba!<3


Doktor Strange
Pewien naukowiec (tutaj Benedict Cumberbatch) ulega wypadkowi samochodowemu, w wyniku jego nerwy zostają uszkodzone. W ten sposób zostaje pozbawiony narzędzi swojej pracy. Potem jednak zostaje bohaterem, walczącym z siłami zła...

I w tym przypadku niewiele wiem, na pewno pojawi się któryś z Kamieni powiązanych z poprzednich adaptacji filmowych Marvela. Trzeba czekać, nie ma wyjścia...




Tak zapowiada mi się rok u Marvela;]. DC prezentuje również szeroki wachlarz filmów, jak chociażby nadchodzący ''Batman vs Superman ; Świt sprawiedliwości'', ''Suicide Squad''...teraz jednak bardziej skupiam się na MCU.

3 komentarze:

  1. Wow, bardzo imponująca lista. Jak na ten rok to widzę, że czekają Cię dni pełne przygód i wrażeń, miejmy tylko nadzieję, że samych pozytywnych ;)

    W ogóle fajnie, tak ciekawie przedstawiłaś kolejny film, ale mnie nie przekonałaś do ich obejrzenia, spokojnie, już wyjaśniam, po prostu nie jest to mój styl, gust ;) Wiesz, jakiego rodzaju najchętniej bym obejrzała.

    Także pilnuj dat, oszczędzaj i przyjemnego oglądania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się doczekać Gambita. Albo inaczej: tych wszystkich filmów. Z tą różnicą, że Gambit to moja miłość z dzieciństwa. Tego mutanta polubiłam najbardziej i mam nadzieję, że film będzie udany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja aktualnie czekam na X-Menów ponieważ od nich zaczęła się moja przygoda z Marvelem. Ale na Gambita też czekam. Oba te filmy według mnie będą lepsze od Civil War ponieważ o Avengers jest dużo w Marvelu i już mnie to nudzi(co z tego, że jest to większa część tej firmy). X-Men też jest dużo, ale jednak są mniej lubiani niż Avengers. Z Doktorem Strange`em to tak średnio. Może bym bardziej na to czekała gdyby nie fakt, że ma go zagrać Benedict z Sherlocka za którym nie przepadam. Moim zdaniem aktor do tej roli nie pasuje.

    OdpowiedzUsuń